Alla inlägg den 1 december 2018

Av Anne - 1 december 2018 10:55

Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att dessa

olyckor verkar ha ökat.
När jag nu skriver så utgår jag inte från vanlig gata

med trottarer utan på vägar utan trottarer..


Hur går folk där?!


Jag fick lära mig att där ska man gå så man möter trafiken,

så man ser hur bilen framförs, så man kan vara beredd att

få längre in på vägrenen eller in i skogen eller vad som nu finns

intill vägen. Går man så bilarna kommer bakifrån har man

ingen chans alls att se hur bilisten kör, ingen möjlighet att hoppa

åt sidan, för ingen människa har än ögon i nacken.


Så ni som läser detta, vidarbefodra informationen att man ska

gå så man möter trafiken där inga trottoarer finns.


På det viset kan i alla fall dessa smitningsolyckor förhindras,

blir ingen påkörd sker heller ingen olycka och ingen smitning sker.


Var rädda om er!

Ovido - Quiz & Flashcards