Direktlänk till inlägg 25 juli 2021

Råd behövs, form av stalkning

Av Anne - 25 juli 2021 00:08

2018 blev jag kompis med en man som heter Kjell, fick följa med på resor runt om i Södermanland.

Vi åkte och badade, turistade lite. Enbart kamratskap från min sida, enda kroppskontakt vi hade var när jag spontankramade honom 2 ggr som tack för en resa vi gjort.


När jag sen förra året blev uppvaktad av en kille och som jag erbjöd mig att hjälpa med tapetsering i hans hus

så nämner jag inte detta för min kompis Kjell. Detta bidrog då till att denna Kjell skickade brev till min kille och

inkl mitt namn som co !! Jag har mailat till Kjell och meddelat att vi var endast kamrater och inget mer, jag har

även konfronterat honom efter att han ringt min killes syster. Inget har hjälpt, han fortsatte skicka brev, totalt 15 st!!

Han har varit i kontakt med min chef, ringt. Han har varit hem till min kompis som bor i urskogen skulle man kunna säga.
Han har varit i kontakt med min dotter...som jag inte har kontakt med..!! En riksväg går utanför min killes hus och där åker han förbi ett antal ggr varje lö och sö. Han tar sig visst turer även vardagar. Min killes hus ligger ca 8 mil ifrån Kjells boende . (Tror han utnyttjar bilavdrag genom sitt bolag. ) Han åker runt i området där jag bor. Min kille och jag har sett honom komma med bilen , då har vi stått ca 2 meter ifrån där han kört!! Jag skrev brev till Kjells son och efter det skickade Kjell ett brev där det står att nu får det vara slut. Men han fortsätter, han åker utanför killens hus, nu har han även ringt kommun för att killen byggt en bod på ca 3 kvm och anmält detta.
Jag har alltså pratat med Kjell, jag har sen ett år tillbaka nonchalerat Kjell. Vad kan man göra för att denna person ska sluta!! Jag erbjöd Kjell fortsatt vänskap med mig och killen men det ville han inte...Så vad ska jag göra för att denna människa ska sluta med sitt engagemang för oss!! 
Jag är 63 år...

Vid min ålder trodde jag inte att sånt här kunde hända.

Tar emot förslag, råd om hur jag kan gå tillväga!


(har anmält för ofredande, det la man ner, går ej att anmäla för stalking)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 8 december 2023 23:53

I Stockholm har vi SL, Stockholms lokaltrafik som en gång i tiden såg till att vi boendekunde resa kommunalt med buss, tunnelbana, lokaltåg och pendeltåg men den möjlighetenhar tyvärr minskat avsevärt de senaste åren. Man drar in busshållplatser, bus...

Av Anne - 7 december 2023 13:52

Ringde försäkringskassan för privatpersoner, tel.tid 9,00- 13,00 Jag ringde ca 12.45 och hamnade på plats 205 i kön. När antalet samtal före mig minskat till 115 så kopplas jag bort!!Klockan 13,05!! Ok, man gör med andra ord inte som i butiker ma...

Av Anne - 26 oktober 2023 22:22

Hushållen har ju rekommenderats de senaste åren att spara på elen.   Man undrar ju varför, då man exporterar el !! Men samtidigt är detförståligt för mobilen, surfplattan, andra datorer, diskmaskiner, tvättmaskiner, andra hushållsapparater drar...

Av Anne - 13 oktober 2023 23:13

Har de senaste dagarna tänkt på detta att vi lämnar kort med text till de avlidne.De sätts ihop med blommor vi lämnar vid kistan el till urna.Det är ju en fin gest men den som är avliden har ingen möjlighet att ta del av det som står. Man talar om ...

Av Anne - 22 augusti 2023 23:59

Dansken började med att bränna koranen, Och så fortsätter nästa person, en som säger sig vara kristen. Vad vinner man på att starta nån form av inbördeskrig!! Många krig har varit i religionernas tecken !Det borde gå och anmäla dessa som bränner ...

Ovido - Quiz & Flashcards