Alla inlägg under juli 2017

Av Anne - 31 juli 2017 23:25

Ord som låter bra men för att hålla rent så borde det finnas

papperskorgar tillgängliga på strategiska logiska platser som

får folk att se dom och att använda sig av dom.


Jag kan gå långa sträckor och inte se en papperskorg, jag går

då utmed gångvägar med natur varvat med gator runt om och

inga papperskorgar. Människor kan gå ut med sina hundar, de får väl

stoppa hundskitpåsarna i sina fickor. Under mina promenader kan jag

passera butiker, företagsområden men likväl så finns inga papperskorgar

i närheten utmed gångvägen som går förbi dessa företag.


Jag talar nu inte om ett tiotal meter utan mer om några kilometer där

det saknas papperskorgar!!

Var hamnar skräpet, dvs matrester, hundskit, tomma petburkar, plastpåsar

etc?! I naturen, och i naturen kan mycket utom hundskiten åstadkomma

skador på /hos de vilda djuren!!


Och så skrivs det om att råttorna ökar i antal, hur kan de föröka sig?
Inte finns det väl matrester här och där!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards