Alla inlägg under juni 2022

Av Anne - 18 juni 2022 23:03

Ja, jag kan ju förstå det på ett sätt..alla djur går inte ihop, allergi, astma från

människor. Men ska man verkligen bara lämna sitt, sina husdjur!! Det kan ju

vara allt från dansmöss, fåglar till större husdjur. Vad händer dessa djur, ska

dom svälta ihäl...I fall man måste söka skydd och om jag skulle ha katt som jag haft

under hela mitt liv fram tills 2019 så skulle jag stanna hemma hos mitt husdjur.
Jag skulle aldrig någonsin låta mitt husdjur svälta ihjäl..


Intressant att få ta del av andra tänker om de skulle hamna i en sådan situation

Av Anne - 12 juni 2022 18:30

Jag har tittat på detta program, lyssnat mer för jag vill inte se deltagarnas

mest intima delar. Det är intressant att få ta del av hur alla tänker olika, dvs

de som ska välja.
Nån kollar om det finns naveldamm, den personen väljs bort. Då är det inte

själva kroppen som väljs bort utan anledningen till naveldammet.


I dag förstorar många tjejer , kvinnor bysten men hittintills har jag inte märkt 

att nån av tjejer som valts ut som dejt har förstorat bysten utan de har valts bort.


En del kvinnor föredrar "pappakroppar", andra vill ha muskulösa men få föredrar

för spinkiga oavsett om kvinna el man ska välja dejt.


Tycker att programmet för fram att vi får se olika ut, att alla människor tycker inte

om sterotypiska kroppar utan föredrar olika.


Är man emot programmet så behöver man inte titta, men en gång kan man titta

för att sen ta ställning.

Av Anne - 7 juni 2022 19:59

Undra om man kan skriva till regeringen och få dom att ändra sig gällande

pensionsåldern...kan detta vara en vettig text:


Pensionsåldern, inte höja men andra till flexibel

Många människor behöver få gå i pension vid 65 och en del
avsevärt tidigare pga skador, smärtor orsakade av långvarigt
kroppsarbete,  felaktig kroppsställning vid arbete och även om
dessa lever längre kan de inte jobba pga utslitna kroppar.

Sen har vi dessa människor som är pigga och både vill och kan
jobba efter 65 år och bör få göra det.

Till sist de långtidsarbetslösa som kommit upp i åren.
Låt dessa gå i pension vid 65 år för ingen arbetsgivare kommer att
anställa dessa människor. Tyvärr så är arbetsmarknaden ålders-
diskriminerande. Ska dessa människor fortsätta söka arbeten de
inte kan få för att pensionsåldern höjts. Dessa människor mår än
sämre då de vet varför de inte får jobb, nedvärderande oavsett hur
länge de lever.

Ovido - Quiz & Flashcards