Direktlänk till inlägg 18 juni 2022

Skyddsrum - husdjur förbjudna

Av Anne - 18 juni 2022 23:03

Ja, jag kan ju förstå det på ett sätt..alla djur går inte ihop, allergi, astma från

människor. Men ska man verkligen bara lämna sitt, sina husdjur!! Det kan ju

vara allt från dansmöss, fåglar till större husdjur. Vad händer dessa djur, ska

dom svälta ihäl...I fall man måste söka skydd och om jag skulle ha katt som jag haft

under hela mitt liv fram tills 2019 så skulle jag stanna hemma hos mitt husdjur.
Jag skulle aldrig någonsin låta mitt husdjur svälta ihjäl..


Intressant att få ta del av andra tänker om de skulle hamna i en sådan situation

 
 
Diana

Diana

19 juni 2022 09:57

I den bästa av världar skulle inte skyddsrum behövas. Men nu gör dom det. Och dom måste tyvärr vara till för enbart människor.
Som hundidiot och uppfödare känns det hemskt. Men jag måste inse fakta - det funkar inte om folk fick ta med sina djur i skyddsrum. Hur ska dom härbärgeras? Alla dessa djur kommer garanterat inte hålla sams. Mat till dom? Var ska dom göra sina behov? Speciella skyddsrum för allergiker och de som är rädda?
Nä, jag stannar hemma med mina hundar, och katter, om situationen skulle uppstå.
Alternativet är att släppa lös alla djuren och hoppas att dom klarar sig. Och det finns inte som ett alternativ för mig.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Anne

20 juni 2022 16:30

Då tycker vi lika. Dör hellre med mina djur än dör utan dom och då ha vetskapen att de far illa när man går hädan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 8 december 2023 23:53

I Stockholm har vi SL, Stockholms lokaltrafik som en gång i tiden såg till att vi boendekunde resa kommunalt med buss, tunnelbana, lokaltåg och pendeltåg men den möjlighetenhar tyvärr minskat avsevärt de senaste åren. Man drar in busshållplatser, bus...

Av Anne - 7 december 2023 13:52

Ringde försäkringskassan för privatpersoner, tel.tid 9,00- 13,00 Jag ringde ca 12.45 och hamnade på plats 205 i kön. När antalet samtal före mig minskat till 115 så kopplas jag bort!!Klockan 13,05!! Ok, man gör med andra ord inte som i butiker ma...

Av Anne - 26 oktober 2023 22:22

Hushållen har ju rekommenderats de senaste åren att spara på elen.   Man undrar ju varför, då man exporterar el !! Men samtidigt är detförståligt för mobilen, surfplattan, andra datorer, diskmaskiner, tvättmaskiner, andra hushållsapparater drar...

Av Anne - 13 oktober 2023 23:13

Har de senaste dagarna tänkt på detta att vi lämnar kort med text till de avlidne.De sätts ihop med blommor vi lämnar vid kistan el till urna.Det är ju en fin gest men den som är avliden har ingen möjlighet att ta del av det som står. Man talar om ...

Av Anne - 22 augusti 2023 23:59

Dansken började med att bränna koranen, Och så fortsätter nästa person, en som säger sig vara kristen. Vad vinner man på att starta nån form av inbördeskrig!! Många krig har varit i religionernas tecken !Det borde gå och anmäla dessa som bränner ...

Ovido - Quiz & Flashcards