Alla inlägg under februari 2020

Av Anne - 2 februari 2020 01:32

När jag under lördagen fick vetskap om att man inte längre kan

ringa och rösta på sin favorit i melodifestivalen och att man nu

måste ladda ner en "app" för att kunna rösta så anser jag att

lägg ner skiten, dvs melodifestivalen.

Varför, jo för att Svt utesluter stora delar av Sveriges befolkning från

att delta , dvs att rösta. Man anser att dessa inte är värda att få rösta

med andra ord.

Det är så jävla sjukt att utesluta så många människor,

Varför får inte alla vara med och rösta????!!!!



Av Anne - 1 februari 2020 00:35

Har i stort sett under hela mitt liv fått höra att jag varit kinkig gällande mat,

att jag varit petig, kräsen etc.
Nu som först har det framkommit detta om "supersmakare" och då har jag

fått inse att jag nog ingår bland dom.

Har tagit kort på min tunga, färgad med karamellfärg men inte fa... kan jag

räkna ut antalet papiller på tungan :( Och inte kan jag "lipa" för att räkna

papillerna heller för då får i alla fall jag kräkkänslla


Jag dricker kaffe men gillar inte smaken så då har jag mjölk i,

, Zoegas kaffe klarar jag inte av alls.

Öl kan jag dricka trots att det inte är gott.

För hälsans skull brukar jag ta en liten whisky, som storleken av en kapsyl,
och varje gång blir det automatiskt grimaser pga dess smak.

Likaså för hälsans skull så pressar jag en halv citron och blandar med

vatten och har i en vattenflaska som jag dricker dagligen.
Det är surt att dricka, men tvingar i mig för hälsans skull.

Konsistensen på blomkål klarar jag inte av, så jag har inte ens testat att smaka

brysselkål. .Bönor, klarar av vita och bruna bönor men inte gröna,
Röd paprika klarar jag inte av.

Blev bjuden på julmiddag (stort företag höll i ) och där fick vi fiskrom och dess
konsistens klarade jag inte av.
Likaså när jag en gång skulle svälja kontrastmedel så blev det totalstopp, fick

spotta ut den, kvävningskänsla direkt.


Det som är sött, kan äta 10 kanelbullar men inte en enda masarin, och det troligen

pga glasyren. Kan äta semlor men inte mandelmassan då den är för söt.

Som barn kunde jag äta gelestänger men inte senare pga den söta smaken.


Föredrar allt som känns milt, milda smaker :)


Är jag eller inte en supersmakare

Ovido - Quiz & Flashcards