Alla inlägg under maj 2022

Av Anne - 9 maj 2022 23:15

Är sen mars månad arbetssökande, ska visst söka arbeten    för att kunna

försörja mig.. Det vore lite, lite uppmuntrande om man fann nåt att söka.


De jobb jag valt att titta på kräver B-körkort, att man redan har ett deltidsjobb,

är studerande, har truckkort..Eller kräver styrka "tunga lyft" ingår i tjänsten!


Har nio månader kvar till pension, är kvinna och saknar utbildning och

åldersdiskrimineringen börjar redan efter 40 år fyllda så tänk er vilka

möjligheter jag har att få ett jobb!!

Åldersdiskriminering växande problem | Publikt


Nio månader kvar...


Av Anne - 8 maj 2022 12:46

Det står i en tidning att Aron som sitter i rullstol näthånas.
Detta ska självklart inte accepteras. Jag är en sån som

ifrågasätter varför han ska vara med i Lets Dance då han

inte är gångbar som de övriga paren. Om han varit med

då övriga deltagare också satt i rullstol vore det helt ok.

För då tävlades det på samma villkor, likvärdiga förutsättningar
och det har inte skett nu.


Varför är jag emot detta, jo för att bedömningarna som sker

av juryn består av : hur benen rör sig, hur man lyfter fötterna,

höftrörelser etc och dessa bedömningar kan inte ges rättvist

då en person av deltagarna inte kan utföra rörelserna likvärdigt

som de andra. Att då komma vidare i tävlingen känns väldigt

orättvist mot de andra.

Ovido - Quiz & Flashcards