Alla inlägg under april 2020

Av Anne - 4 april 2020 16:30


Nu uppmanas de som reser med SL att inte göra det
"Nu uppmanas alla som inte har en samhällsviktig funktion att undvika kollektivtrafiken."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jRBXW/sls-uppmaning-efter-trangseln-res-inte-med-oss-just-nu


Jag ar efter lång arbetslöshet äntligen fått ett jobb, och för att ta mig dit 

måste jag använda mig av kollektivtrafiken dvs i mitt fall buss.
Hade det tagit kortare tid än 30 min att gå hade jag promenerat men

nu tar 1-2 tim att gå..

Jag har inget sk samhällsviktigt arbete men arbete utförs där dagligen
och vi som finns där behövs där. Om vi inte kommer dit får vi ingen lön.

ingen lön ,inga pengar till el, hyra , mat etc.


Man utsätter sig inte för risker i onödan, och corona är en risk.
Största problemet är människor som inte inser allvaret utan tränger

sig fram och verkar inte bry sig alls...De ska in för att få sina respektive

sittplatser oavsett vad de nu utsätter andra människor för. Det är egot

som gäller oavsett kris eller inte

Ovido - Quiz & Flashcards