Alla inlägg under december 2020

Av Anne - 6 december 2020 20:42

Rekommendatioer att hålla avstånd, personligt ansvar...
Att vara högst 8 personer samtidigt...


Kommer bussarna i Stockholm under rusningstrafik ta färre

passagerare än 9 personer eller ska dom räknas till att gå

på begravningar och vara högst 20 personer..

Finns det tillräckligt med t-banor, pendeltåg och bussar att

sätta in så det blir tillräckligt med avstånd mellan alla

passagerare eller ...För inte kan man räkna med att personer

som måste ta sig till jobbet ska vänta och komma för sent till

jobbet pga att de kommunala transportmedlena inte kan erbjuda

platser med avstånd för sina resenärer eller hur har politiker tänkt..

Klart dom åker ju troligen bil så dom vet ju inget alls...

Av Anne - 6 december 2020 18:12

Varför ska man testa sig för att få veta om man har haft corona , borrelia etc..!!
Testerna ger ju i vissa fall felaktiga svar..
Och om jag har haft corona så kan jag ju likväl få det igen och igen,

jag kan ju likväl ha det när jag tar provet, och jag kan även gå och

vara smittbärare för det sistnämnda kan testet inte ge svar på..


Så varför testa sig!


En kompis till mig var övertygad om att han hade borrelia, gjorde

test som visade att han hade antikroppar mot borrelia dvs att han

inte hade det just då...men det var just det han hade..


Är det enbart för de företagen som gör testerna som vi ska testa oss

eller är det för att invagga oss i falsk trygghet, för testen svar ger ju

ingen trygghet...galet

Ovido - Quiz & Flashcards